תזונה, אורח חיים בריא והחיים הטובים

הגר שפר, ND, ד"ר לנטורפתיה ומומחית לתזונה ודיאטה

היום זה כבר ברור, שבכדי לשמור על הגוף ולהאריך ימים, חשוב לשמור על תזונה נכונה. תזונה נכונה ותפריט דל קלוריות הוכחו במחקרים רבים כאנטי איג'ינג משמעותי כלומר מונעים הזדקנות. החוכמה, היא לעשות שינוי תזונתי אמיתי ועמוק אבל בלי לסבול ובלי להרגיש תחושת קיפוח. ולפתור את הקונפליקט המרכזי: בריאות אל מול הנאה מאוכל. כאשר עושים שינוי תזונתי שמותאם אישית לאורח החיים ולוקח בחשבון גם העדפות מזון, גם מצב בראותי, וגם סגנון חיים.

מאמר: אורח חיים בריא והחיים הטובים

חשוב לקחת בחשבון את ההאטה הטבעית בקצב חילוף החומרים שמתרחשת ככל שאנחנו מתבגרים, גם אצל גברים אבל בעיקר אצל נשים, השינוי ההורמונלי בגוף האישה משפיע עוד יותר על קצב חילוף החומרים, עקב הירידה הדרסטית ברמת ההורמון אסטרוגן.

הורמון האסטרוגן אחראי בין השאר על הפיזור של השומן התת עורי בגוף.  לכן, גם נשים עם מבנה גוף “אגס”  שההשמנה אצלן התרכזה באזור הגוף התחתון (האגן והירכיים), חוות שינוי בפיזור השומן בגוף ומפתחות “השמנת תפוח” – השמנה בטנית, שנחשבת אופיינית יותר לגברים.
גם גברים צריכים לזכור שמעבר לעניין האסטטי, השמנה בטנית  מעלה את הסיכון לסבול ממחלות לב, סכרת, טרשת עורקים ויתר לחץ דם.

מה כדאי לעשות בכדי למנוע את ההשמנה?

חשוב מאד לפזר נכון את המזון במשך היום: לאכול יותר ארוחות קטנות ולעיתים קרובות, על מנת לשפר את קצב חילוף החומרים ולמנוע מצב של רעב עז שיוביל לאכילה בלתי נשלטת. בשום פנים לא לעשות הפרש של יותר מ-5 שעות בין ארוחה לארוחה, הפרשים גדולים מידי בין הארוחות גורמים בגוף למצב של היפוגליקמיה –  נפילת סוכר ומובילים לאכילה לא מאוזנת וגם עלול להוביל לסוכרת.

מה כן מומלץ לאכול?

ההמלצה היא להקפיד על דיאטה ים תיכונית מאוזנת, תזונה עשירה בירקות ופירות טריים, מזון דל בשומן רווי ועשיר בסיבים תזונתיים.
מומלץ להמעיט בפחמימות פשוטות ולאכול בעיקר דגנים מלאים וקטניות: דגנים מלאים – חיטה מלאה, אורז מלא, שיבולת שועל וקטניות – גרגרי חומוס, עדשים, שעועית ואפונה.
מומלץ להמעיט באכילת בשר בקר – להגביל לפעם בשבוע בלבד ולהעדיף בשר בקר רזה ולא בשר טחון או אנטריקוט. בשאר הימים: אפשר לאכול 3-4 פעמים בשבוע עוף והודו ו-3 פעמים בשבוע דגים, בעיקר כאלה שעשירים באומגה 3 כמו: סלמון, סול, הליבוט, טונה טרייה ומקרל.
תוספת של חומצות שומן אומגה 3 חיוניות לבניית קרומי התאים ולייצור הורמונים. יש להן השפעה אנטי-דלקתית, והן עוזרות לכל המערכות בגוף ואפילו יכולות לסייע בשמירה על גמישות העור ולחותו. חומצות שומן אלה מצויות בדגי ים או בתוסף מזון של אומגה 3.
מומלץ להעדיף שומן חד בלתי רווי כמו שמן זית, אבוקדו וטחינה (בעיקר משומשום מלא שעשירה יותר בסידן).

לא לוותר על הכיף בחיים, להתאים תפריט שיש בו גם התייחסות לאכילה במסעדות ובתי קפה, שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו.

אני מאמינה שניתן לאכול נכון – eatgood  בכל מקום. לכן פתחתי תוכנית תזונה און ליין שניתן לבצע בלי לצאת מהבית ולהגיע לקליניקה, אלא במחשב ובטלפון הנייד.

eatgood אונליין- אתר הדיאטות האינטראקטיבי הראשון מסוגו בארץ, www.eatgood.co.il

האפליקציה האינטרנטית כוללת אלגוריתם אינטראקטיבי מתוחכם ביותר, לבניית תפריט מותאם אישית, שמשובצים בו עשרות מתכונים טעימים ומדריך מסעדות ייחודי. ממש כאילו הגעתם לקליניקה לבניית תפריט פנים מול פנים.
התפריט מותאם לפי כל הפרמטרים החשובים: העדפות מזון, רגישויות למזון ובעיות בריאותיות ונותן מענה לרוב, אם לא כל, סוגי הדיאטות הקיימות בארץ

​הנחה ללקוחות נטלי:
20% הנחה על מנוי שנתי לאתר- 288 ₪ לשנה (במקום 360 ₪ לשנה)
הגר שפר, ND, ד”ר לנטורפתיה ומומחית לתזונה ודיאטה
03-6488363
www.eatgood.co.il

מאמרים נוספים

אולי גם יעניין אותך

מאמר: והדרת פני זקן

"והדרת פני זקן" כציווי

תוחלת החיים, בעולם כולו ככלל ובישראל כפרט, עלתה בעשורים האחרונים בצורה דרמטית והגיעה >

מאמר: העתיד של הדיור המוגן כבר כאן

העתיד של הדיור המוגן כבר כאן

"מי היה מאמין שאגיע לגיל שמונים", אמר לי פעם סבי, שנפטר לפני בגיל 95 ממחלה ממארת. "רק בבית, חיימל" >

מחלות לב מעל גיל 65

כל מה שצריך לדעת על מחלות לב מעל גיל 65

תוחלת החיים ברחבי העולם רק הולכת ועולה והלב שלנו, זה שפועם ופועם ללא הפסקה מיום היוולדנו עד יום מותנו, הולך ומתעייף >

התבגרות מוקדמת בילדות

התבגרות מוקדמת בילדות

התבגרות מוקדמת מוגדרת כהופעת סמני התבגרות מגיל המוקדם מהתקין לאוכלוסייה בריאה. התבגרות מוקדמת >

מניעת נפילות בגיל הזהב

מניעת נפילות בגיל הזהב

עם השנים שעוברות, הגוף שלנו הופך לחלש ופגיע יותר משהיה בעבר, דבר המוביל לעלייה בשיעור הפציעות והנפילות >

סוכרת ולב: הקשר בין סכרת למחלות לב

הקשר בין סכרת למחלת לב

סכרת-מחלה המוכרת עוד מימי קדם. אחד מכל 11 איש בעולם חולה בסוכרת.

ציוד סיעודי למבוגרים וקשישים - המדריך השלם

עם השנים, כשאנחנו או הקרובים אלינו מתבגרים, ישנם שינויים גופניים המתרחשים הדורשים את תשומת הלב שלנו ואף טיפול >

מאמר: נוטלים מעל 8 תרופות ביום?

נוטלים מעל 8 תרופות ביום?

"בשבוע שעבר הגיע אליי מטופל מבוגר הנוטל כמות שיא של 22 תרופות שונות! האם כמות כזו של תרופות הכרחית?.. >

הליכון למבוגרים וקשישים

למרות שיש אנשים המתכחשים לכך, הגיל בהחלט עושה את שלו והוא מותיר את רישומיו על האדם. ככל שהאדם מתבגר ומזדקן, קשה לו יותר 'להרים' >

איך בוחרים לחצן מצוקה?

הכל על בחירת לחצן מצוקה

לחצן מצוקה הוא כלי מעולה שיעזור לכם להיות רגועים לגבי הוריכם המבוגרים או הבודדים >

בלון חמצן ביתי

חמצן בכמות מספקת הוא הכרחי לתפקוד התקין של כולנו. מחלות קשות שונות וגם טראומה עשויים לפגוע בתפקודי הריאות, באופן זמני או מתמשך, לדוגמא: מחלת ריאה חסימתית כרונית COPD, >

מחלות לב בקרב נשים מבוגרות

הנושא של מחלות לב זכה לתדמית מסוימת ורוב האנשים תופסים אותו כמחלה של גברים. נשים יותר חוששות ממחלות כמו סרטן השד כשלמעשה, >

התמודדות עם מחלת הפרקינסון

מחלת הפרקינסון היא מחלה המתאפיינת בהפחתה הדרגתית של תפקוד השרירים ובכלל. המחלה עלולה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים, כאשר השכיח >

כל מה שחשוב לדעת אחרי אירוע לבבי

בעיות לב כגון התקף לב הם אחד מגורמי התמותה המשמעותיים ביותר בכל רחבי העולם. השילוב בין אורח החיים המודרני הכולל ישיבה ממושכת >

מדריך לבחירת מחולל חמצן ביתי

אנשים הסובלים ממחלות שונות המשפיעות על מערכת הנשימה, כמו COPD, אסתמה או נפחת הריאות וכן מחלות לב שונות נזקקים לעיתים >

נפילות ופציעות בגיל הזהב

על פי נתונים ממשרד הבריאות עולה כי כל אחד מתוך שלושה מבוגרים בגיל הזהב, מוצא את עצמו נופל אחת לשנה לפחות. מסתבר שנפילות כאלה >

כיצד מוזיקה יכולה להועיל לאיכות חיינו בגיל השלישי?

למוזיקה תפקיד חשוב בחיינו בכל גיל, המוזיקה מהווה קישור לאירועים, זכרונות ורגשות בהווה ובעבר. מלבד זאת, מחקרים הוכיחו >

למה לי לקחת ללב?

טיפים לשיקום לאחר אירוע לבבי.
אירוע לבבי הוא אירוע שמשפיע על החיים, ומשאיר את חותמו לטווח הארוך. >

כיצד לשמור על קשר בין דורי עם הילדים והנכדים?

קשר בין דורי הוא ללא ספק אחד הערכים החשובים שמרכיבים משפחה, כשהתועלת הרגשית והמהותית היא לשני הצדדים כאחד>

השאירו פרטים ונציג נטלי יחזור אליכם בהקדם

פניות אלה אינן למקרים דחופים/לבקשת סיוע רפואי

שירות לקוחות: 1-800-555-222 / cs@natali.co.il

מוקד חירום: 1-700-50-50-66

אגף מכירות: 1-700-50-1212

פניות ציבור: פקס: 03-6959008 / pniot-natali@natali.co.il

שירותי בריאות התלמיד: 1-700-504-121
טלפון: 03-6076134 פקס: 03-5348475

השאירו פרטים ונציג נטלי יחזור אליכם בהקדם

או חייגו 1-700-50-12-12

הצטרפות לשירותי נטלי

פניות אלה אינן למקרים דחופים/לבקשת סיוע רפואי

Logo Natali Health Care Services

Healthcare Solutions

Please fill out the following contact form

Company headquarters:

השאירו פרטים ונציג נטלי
יחזור אליכם בהקדם

פניות אלה אינן למקרים דחופים/לבקשת סיוע רפואי

מבצעים מובילים ושירותים חדשים

נטלי דואגת לבטחון הרפואי שלכם בכל שלבי החיים

דילוג לתוכן